-->

7 Aralık 2014 Pazar

Moon Reader;Şahane ekitap ve pdf okuma programı

Kitap rafı görünümü
Moon Reader 2.6.6
Bu yazımda  tabletimde kullandığım bana göre en iyi ekitap okuma aracı olan Moon reader programını tanıtıyorum.Bundan önce birçok pro kurdum tablete.Ama hepsinde bir veya birkaç özellik beni hep başka bir pro aramaya yöneltti.Mesela kiminde pdf dosyaları çok yavaş açılıyor.Ve pdf üzerine not alma,işaretleme gibi özellikleri kullanamıyorsunuz.Kimi pdf dosyalarını hiç açmıyor.Veya tüm formatları desteklemiyor.İşte moon reader ile bu saydıklarımın hemen hepsini rahatlıkla yapabilirsiniz.Benim en sevdiğim özelliği düzgün taranmamış pdf leri bile açması hemde çok hızlı açması.Bu kadar hızlı pdf açan başka bir pro bilmiyorum.Yüksek içerik yüklü(bol resim yazı..)pdf lerde bile sorun yaşadığımı hatırlamıyorum.Epublar ise tamamı ile sorunsuz.Bunlarda yazının fontunu değiştirmeye tutunda,boyutunu kalınlığını yatık olmasına kadar kitabınızı istediğiniz biçimde okuma imkanınız mevcut.Kısaca tablet için kitap okuma programı arıyorsanız işte çözümünüz bu program.Fazla uzatmadan programın tanıtımına geçiyorum.Google playde 2 versiyon bulunmakta.Biri normal versiyon diğeri paralı versiyon.Her ikisinde yer alan özellikleri aşağıda yazdım;

NORMAL VERSİYON
Moonreader (2.6.6),7.40 mb 
Desteklenen formatlar;Epub,pdf,mobi,cbr,cbz,fb2,txt,rar,epub3,html.

-Bol görselleştirme seçenekleri; satır boşluğu ayarlama, font boyunu,Kalınlığını ayarlama, harfleri yatık veya kalın yapma, gölgeleme efekti uygulama, sağa, sola veya ortaya ayarlama.
-Gündüz veya gece modda 10 yüklü hazır tema.
-24 uyarlanabilir operasyon; (ekrana tıklama,vs.), ekli 15 ayarlanabilir görev(araştırma, işaretleme, Temalar, gezinme, font büyüklüğü, vs)
-5 adet otomatik kaydırma modu; piksel, satır başlarına, sayfaya göre gerçek zamanlı hız kontrolü.
-Tek parmakla ekranda aşağı yukarı gezdirerek ekran parlaklığını kolayca ayarlama.
-Uzun zaman okuyanlar için ayarlanabilir göz sağlığını koruma modu.örneğin 1 saat okumadan sonra beni uyar diye ayarlama yapıyorsunuz cihaz sizi uyarıyor.
-Ayarlanabilir gerçek sayfa çevirme efekti;hızı,rengi,saydamlık.Ayrıca 5 adet çevirme efekti.
Epub sayfası örneği
-Kendi kitap rafınızı oluşturun;favoriler,indirilenler,yazarlara göre sınıflandırın.kitap kapaklarını internette aratıp başka bir kaynaktan ekleyebilirsiniz.
-Yazıları ortaya veya sağa sola yaslama.tire ile ayırma modu.
-Yatay modda 2 sayfa görüntüleyebilme.
-Her türlü ekran modunda görüntüleme.
-epub3 multimedya içeriğini gösterme(video,müzik dosyaları)
-dropbox bulut depolama hesabına yedekleme/yükleme yapma,böylece tüm mobil
cihazlarınızda kaldığınız yerden okumaya devam edebilme.
-İşaretleme,dipnot,sözlük ekleme(offline veya online
sözlükler;destekleyenler;colordict,goldendict,abbyy,lingvo vs.)
-Türkçe dahil 140 dil desteği. 

PARALI VERSİYON
Başlangıç Ekranı
-Reklam gösterimi yok.
-Daha fazla tema,arkaplan resmi ve font.
-Okuma istatistiği tutma.
-Hızlı pdf okuma desteği.
-Ayarlanabilir okuma çubuğu özelliği.
-Çoklu dokunma.
-Açılışta şifre koyma.
-Okuduğunuz kitabın kısayolunu ana ekrana koyma.
-İşaretlemelerinizi,dipnotlarınızı,favorilerinizi paylaşabilme özelliği.
-Dosyalarınızı viadropbox veya gdrive'a yükleme,yedekleme,açma.
-Widget desteği.
Ayrıca paralı versiyon ile gelen pdf desteği ile edinilecek faydalar şöyle;
-İşaretleme,dipnot ve elyazısı ekleyebilme.
-pdf dosyasını daha iyi hale getirebilme.Düzgün taranmamış pdf lerde bu modla daha iyi bir görüntüleme mümkün.
-Gece okuma modu.6 pdf teması.
-Yatay modda çift sayfa desteği.
-konuşma ve otomatik kaydırma desteği
-Okuma istatistiği,sayfa çevirme efekti.


   Alternatif olarak yinede başka programlar denemek isterseniz aşağıdaki en iyi 5 programı tavsiye ediyorum;

1-Aldiko Book Reader
2-Mantano ebook Reader
3-FBReader
4-Cool Reader
5-Ebook Reader.

3 yorum :

  1. Benim de iPad'imde kullandığım 2 program var.
    Marvin ve CloudReaders. Denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. moon reader pro aldim fakat sormak istedigim birsey var...sayfayi yatay cevirip,yazi tipini buyuttugumde bir turlu ekrana sigdiramiyorum,neden acaba? hangi ayar eksik?

    YanıtlaSil
  3. Moon Reader'ı yandex diske baglayabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil